Klantensysteem Home > Kennisbank > Systemen en Netwerk > Mijn email doet het ineens niet meer, is er storing?


Mijn email doet het ineens niet meer, is er storing?




Uiteraard beschermen wij onze systemen. Malware, hackers, virussen; de lijst met bedreigingen is eindeloos. Het is een dagelijks gevecht wat deels geautomatiseerd moet plaatsvinden. Hiervoor zijn diverse firewalls en andere veiligheidssystemen in de loop der jaren aan onze systemen toegevoegd.

Nou kan het voorkomen dat uw (soms onbedoelde) gedrag gezien wordt als een inbraak of een aanval. Binnen 2 minuten 15 keer proberen in te loggen met het verkeerde wachtwoord, is dat nu iemand die een wachtwoord probeert te kraken of gewoon dommigheid van de gebruiker? Een automatisch systeem ziet het verschil niet en gaat uit van een inbraak poging. Dat is wel zo veilig. Aan de andere kant kan het voorkomen dat er een virus op uw PC staat die probeert om 100.000 emails te versturen. Ook zo'n spamrun moeten we buiten de deur houden. Of u neemt de laptop mee naar het buitenland en vergeet uw (smtp) instellingen aan te passen aan die van het hotel of vakantiehuisje.

Op dit moment is 23 procent van de PC's in Nederland besmet met malware !
Dat wil zeggen dat bijna een kwart van onze klanten (onbedoeld) hun eigen website proberen te hacken....

Daarom kan het voorkomen dat een IP nummer geblokkeerd moet worden. Zonder pardon.

"Ik heb niets veranderd"

Ineens werkt er dan niets meer, geen website, geen email. Er is dan geen storing maar simpelweg een blokkade op basis van het IP nummer. Meestal weet u nog wel wat er aan de hand was. "Ik dacht dat ik maar 5 keer een verkeerd wachtwoord had geprobeerd"  of "ik zat heel even wat te testen met mijn nieuwe tablet" is een veel gehoord excuus. Die 5 keer blijkt dan al snel wat meer te zijn of het testen blijkt ongemerkt de hele nacht door te hebben gelopen.

De oplossing:
U kunt uw IP nummer zelf deblokkeren via uw klanten-account.
Lees hier hoe dat werkt:
http://crm.webteam.nl/knowledgebase/37/IP-nummer-vrijgeven.html
Maar voordat u dat doet:
  • controleer uw PC, tablet of mobiel op virussen of spyware
  • vertel altijd wat er gebeurd is, dat scheelt ons zoeken in de logfile
  • en wees vooral blij dat wij dagelijks vele honderdduizenden aanvallen afslaan en inbraken weten te voorkomen.

En als laatste:
  • Maak regelmatig backups! Zo'n virus of malware zal maar een keer alles kapot maken. Heb je dan een backup?


Tags:  error, outlook, 0x800CCC92, email server rejected login

Was dit antwoord nuttig?

Aan favorieten toevoegen Aan favorieten toevoegen    Print dit artikel Print dit artikel

Lees ook
Amp en kWh (Bekeken: 1466)
Maken jullie back-ups? (Bekeken: 1431)
IP nummer vrijgeven (Bekeken: 2935)

webteam.nl